Persbericht: Eduhub ontzorgt HR-afdeling met gratis online opleidingsadvies

Amsterdam, 17 augustus 2010 – Opleidingsvergelijker Springest.nl ontzorgt HR- afdelingen door de toevoeging van een gratis online Vraag & Antwoord rubriek en Online Live Chat. Door deze nieuwe service kunnen mensen die een opleiding, training of cursus zoeken eenvoudig met hun vragen bij Springest terecht. De opleidingssvergelijker speelt hiermee tevens in op de steeds grotere behoefte aan snelle kennisvergaring. Op de Vraag & Antwoord pagina kunnen inhoudelijke vragen gesteld worden, waarbij motivatie en gewenste gedragsverandering aangegeven dienen te worden. De vragen worden beantwoord door een team van ervaren opleidingsadviseurs. Voor de korte vragen, bijvoorbeeld over een specifieke opleiding, is de chatfunctionaliteit in het leven geroepen. Medewerkers van Springest staan de hele dag paraat om bezoekers van de site te helpen in hun zoektocht naar de ideale opleiding, training of cursus.

Bezoekers worden aangespoord hun opleidingsvraag toe te lichten: wat willen ze concreet leren, welke opleidingen hebben ze zelf al gevonden en wat vinden zij de ideale inhoud van een training? Door de juiste vragen te stellen kan het team van opleidingsadviseurs een op maat gemaakt opleidingsadvies geven. De vragen en antwoorden worden, al dan niet anoniem, online geplaatst door Springest. Hiermee hoopt de opleidingsvergelijker anderen met soortgelijke vragen te helpen. De onafhankelijkheid van de antwoorden wordt gewaarborgd doordat opleidingsaanbieders, nadat de vraag en het antwoord door Springest zijn gepubliceerd, een reactie kunnen plaatsen.

“Met de toevoeging van de chatfunctie en ‘Vraag & Antwoord’ kunnen wij mensen die een opleiding zoeken nog beter van dienst zijn”, aldus Ruben Timmerman, oprichter van Springest.nl. “Tegelijkertijd ontzorgen we de HR- afdeling door veel vragen al te onderscheppen in het oriëntatieproces. Met deze tools willen we ook laten zien dat Springest een waardevolle toevoeging is op het werk van de HR-afdeling en dat door samenwerking het beste opleidingsadvies kan worden gegeven. Wij zien bovendien ook dat steeds meer HR-managers zelf een vraag stellen op onze website en zo zelf een gedegen advies krijgen voor hun medewerkers.”